Lorem ipsum gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum. Sofisticur ali quenean.

INSTAGRAM

Yoga

In onze drukke maatschappij vol prikkels, targets, (tijds)schema’s is het veel rennen en gaan van A naar B, en maar weinig tijd om even stil te staan.
 Yoga biedt jou momenten om in dieper contact te komen met jouzelf op de mat. 
Je aandacht naar binnen te brengen. 
Yoga geeft je meer inzichten over jouw lichaam en geest.
 En het biedt jou mogelijkheden als je weer van A naar B mag gaan, bewuster te zijn van het onderweg zijn waardoor er meer ruimte en rust is. 
Je kan meer genieten van de reis in het hier en nu. En wie wil dat nou niet? Na een burn-out en periode van veel vermoeidheid ben ik begonnen met yoga. Ik merkte hoe enorm krachtig yoga is. Steeds meer zie en ervaar ik hoe yoga je hele zijn (bewustzijn, immuunsysteem, doorbloeding, gewrichten, hormoonhuishouding, zenuwstelstel, spierstelstel, energielichamen en chakra’s) van binnenuit versterkt en versoepelt, zodat je met meer helderheid, rust en balans (van binnen) naar buiten kan treden en kan leven vanuit wie je werkelijk bent.
Graag deel en beoefen ik mijn ervaringen met jou.

Wat kan yoga jou brengen?

Yoga 24/7

Het brengt je in contact met je fysieke lichaam activeert je lichaam zoals je spieren, immuunsysteem, hormoonbalans, organen. Je adem is hierbij een essentieel onderdeel. Het helpt je dus om gezond en vitaal te blijven!

Tevens activeert het je energielichaam om meer levensenergie te laten stromen. Blokkades van oude emoties, pijn of stress kun je losmaken en transformeren.

Yoga maakt je meer bewust van alles wat in jou te ervaren is. Iedere dag op de yogamat is weer een andere ervaring. Wat kom je daarin tegen in jezelf? O.a gedachtes, emoties, blokkades, struggles, verlangens. Door met volledige aandacht in en uit de pose te gaan, train je jezelf om in het hier en nu te blijven en niet mee te gaan in gedachtenstromen. Dit helpt je op de mat, maar ook in de wereld.

Yoga is een afwisselende vorm en laat je lichaam in balans komen door inspanning en ontspanning, flexibiliteit versus kracht, inademen en uitademen, buiten en binnen, geven en ontvangen.

Yoga 24/7

Wanneer we iets goed kunnen of vanzelf gaat in ons leven, ervaren we een flow en vaak diepe blijdschap. We zijn helemaal hier en nu, in het moment.
Als iets niet gaat zoals we willen ervaren we al snel weerstand en gaan onze gedachtes met ons op de loop. We willen iets anders dan waar we nu zijn. In yoga zul je je lichaam en geest ervaren in verschillende houdingen (asanas). Sommige asanas zul je als eenvoudig(er) ervaren en anderen wat moeilijk(er). Voor iedereen is dit een andere ervaring, afhankelijk van jouw mogelijkheden, ervaring en inzet.
Yoga spiegelt ons onszelf met al onze gedachtes, terwijl we bezig zijn op de mat. Yoga geeft ons inzichten over onze gedachtenwereld en laat ons zien hoe we zonder (het vasthouden aan) gedachtes meer rust en acceptatie kunnen ervaren.
Juist de acceptatie in het ervaren van elk hier en nu moment, of we nu iets beoordelen als makkelijk/moeilijk, goed/fout etc., geeft ons het inzicht over de vrijheid van onszelf zonder de beperkingen van onze geest.
Als we van dan ons yogamat afstappen oefenen we verder in ons dagelijks leven en zullen we opnieuw worden geconfronteerd met onze gedachtenwereld. Ready to practise again? Yoga is 24/7. In yoga zul je je lichaam en geest ervaren in verschillende houdingen (asanas). Sommige asanas zul je als eenvoudig(er) ervaren en anderen wat moeilijk(er). Voor iedereen is dit een andere ervaring, afhankelijk van jouw mogelijkheden, ervaring en inzet.
Yoga spiegelt ons onszelf met al onze gedachtes, terwijl we bezig zijn op de mat. Yoga geeft ons inzichten over onze gedachtenwereld en laat ons zien hoe we zonder (het vasthouden aan) gedachtes meer rust en acceptatie kunnen ervaren.
Juist de acceptatie in het ervaren van elk hier en nu moment, of we nu iets beoordelen als makkelijk/moeilijk, goed/fout etc., geeft ons het inzicht over de vrijheid van onszelf zonder de beperkingen van onze geest.
Als we van dan ons yogamat afstappen oefenen we verder in ons dagelijks leven en zullen we opnieuw worden geconfronteerd met onze gedachtenwereld. Ready to practise again? Yoga is 24/7.

Adem & Meditatie

Adem
Adem is de sleutel om in dieper contact te komen met ons lichaam en is een essentieel onderdeel van de les. Adem is de poort naar het hier & nu.
 Bij stress en spanning zullen we oppervlakkiger ademen en onze (adem)ruimte inperken. Door ons weer bewust te worden van onze ademhaling geven we weer ruimte aan onszelf.
 Bewust worden van je ademhaling geeft je mogelijkheden om spanningen te ontladen en weer te verbinden met je lijf en de wereld zoals die op dit moment is.
 Door dieper in asanas te ademen geven we onze spieren ruimte, waardoor we onze positie kunnen verdiepen en verlengen.
 We zullen enkele ademtechnieken leren, om onze ademhaling te leren verdiepen.
 Dit kan een intensiverende, actieve ademhaling zijn of een ademhaling met een rustgevend, kalmerend effect. Adem(be)levend oftewel adem is leven!

Meditatie
Meditatie en visualisatie zijn technieken om onze aandacht naar binnen te keren. We leren te focussen en daarbij onze gedachtestroom te observeren en ons er niet door te laten leiden.
We leren zien dat we hierbij een keuze hebben of we ons laten meevoeren of deze gedachtes kunnen aanschouwen. Meditatie helpt ons om de stilte, rust en kalmte te vinden die we zijn.
Onderzoek heeft aangetoond dat de brug tussen de linker-en rechterhersenhelft verdikt door regelmatig te mediteren. Dit betekent meer geïntegreerd samenwerken tussen ratio en gevoel en daardoor bewustere keuzes.

Een serie van verschillende asanas. Vaak combineer ik deze met de zonnegroet en varieer vanuit de zonnegroet in tussenliggende asanas. Voor mij is adem, vertragen, bewust worden en aanwezig zijn bij wat er te ervaren is heel erg essentieel in yoga. In de houding gaan, aanwezig zijn in de houding en weer uit de houding gaan zijn voor mij even belangrijk. Mijn stijl refereert aan Yin Yoga.

Een les Kundalini Yoga bestaat uit een vast ritme: 1. Korte openingsmantra of tekst 2. houdingen uit de hatha yoga 3. Een serie van kriyas met deels vuurademhaling 4 .Meditatie 5. Mantra. Kundalini Yoga wordt ook wel de ‘yoga van bewustzijn’ genoemd. Het stromen van de energie staat voorop en minder de (perfecte) fysieke uitvoering. Yoga 'zijn' in plaats van yoga 'doen'. Yoga ervaren in plaats van bezig zijn met de uitkomst of het steeds verder willen komen.

Een yogales startend met een aantal mantra's. Tevens een rustige yogales flow met veel ademwerk (pranayama) en een aantal asanas die geënt zijn op openen van het hart- en keelchakra. Eindigend met een langere meditatie met visualisatie samen met live muziek. Hierbij kun je zakken in een andere staat van zijn om het lichaam volledig(er) te ontspannen. Een helende weldaad voor lichaam en geest. Afsluitend met een world of medicine song.

Een yogales op aanvraag en op maat verzorgd passend bij jou en jouw leven. Alles om je weer gezond en vitaal te krijgen met yoga.

Yoga brengt jou dieper in contact met jouzelf

Yoga mogelijkheden

Welke yoga optie past bij jou?
  • Yogales Groep
  • Yogales Groep *
    *
  • Yoga in een kleine groep.
    Zondag 28 januari 11.00-13.00
    Breathe into Yoga
    Kundalini yogales met afsluitend Wim Hoff Ademtechniek
    Centrum voor K.a.t te Halle
    € 20,-
  • Yogales prive of 1 op 1
  • Yogales prive of 1 op 1 *
    *
  • Een yogales op aanvraag en op maat.
    € 40,- per uur inclusief thee
  • Yoga & Coaching
  • Ayahuasca Ceremonie *
    *
  • Een yoga- en coachingles op aanvraag en op maat.
    We bekijken aan de hand van je lichaamstype, levensstijl, tijdsplanning hoe we jouw gezondheid en vitaliteit kunnen optimaliseren middels yoga.
    € 50,- per uur inclusief thee

Overige Informatie

Iedereen is welkom
Met en zonder yoga-ervaring ben je welkom. Tijdens de verschillende asanas zullen mogelijkheden gegeven worden voor de beginnende en wat meer ervaren yoga’er.
Het gaat er niet om hoe goed je iets kan, maar of je de bereidheid hebt om het voor 100% te proberen binnen jouw mogelijkheden.
 Op een manier die bij jou en jouw lijf past.

Kleding

Kleding
Neem je eigen matje mee (evt. een badlaken) en makkelijk zittende en mee rekkende kleding.
 Indien je geen matje hebt zijn er enkele extra matjes. Een vest of deken voor de ontspanning/relaxation aan het einde van de les houdt je lichaam warm.

Eten en drinken

Drink vooraf en nadien. Water drinken tijdens de les wordt niet aanbevolen aangezien het je erg uit je flow en aandacht haalt.
Gelieve niet vlak voor aanvang van de les een volledige maaltijd te nuttigen. 1,5 a 2 uur wordt aangeraden.